Press release PEFA Auction APP

Internationaal vis kopen via telefoon of tablet

auctionclockios

Pefa heeft wereldprimeur met eerste veilingklok-app

Scheveningen, 23 september 2014 – De tijd van voor dag en dauw in een koude visafslag vis inkopen, lijkt steeds meer verleden tijd. Vis inkopen kan nu ook live vanaf elke willekeurige locatie via een unieke veilingklok-app. Dertien visafslagen in Nederland, Denemarken, Zweden en Italië doen mee. Eén druk op de app en de vis is gekocht!

Online-veilsysteem pefa.com heeft met de veilingklok-app een wereldwijde primeur.  Nog nergens ter wereld – ook niet in de bloemen-, groente- en fruitsector – wordt deze digitale technologie toegepast.

Alle informatie die kopers gewend zijn in de zogenaamde mijnzaal van de veiling te ontvangen, is in de app voor telefoon en tablet geïntegreerd.  Met de veilingklok-app kunnen visinkopers vanaf elke willekeurige locatie  meebieden bij dertien verschillende veilingen in Nederland, Denemarken, Zweden en Italië. De inkoper kiest in de app eerst de gewenste visafslag en ziet vervolgens op het beeldscherm van de telefoon de informatie over de vis die wordt verhandeld (schip, soort, moment van vangst, de locatie, gebruikte vistechniek, etc.). Als de klok draait volstaat slechts één druk op de knop om te zorgen dat de vis tegen het door de koper gewenste bedrag van eigenaar wisselt. Vervolgens kan hij de gewenste hoeveelheid aangeven.

Voor pefa.com is de introductie van de veilingklok-app een logische volgende stap in het uitbreiden van haar service naar klanten. “In ons dagelijkse leven zien wij allerlei diensten toegankelijk worden via telefoon of tablet. Door nieuwe technieken toe te passen kunnen wij nu ook visinkopers op deze manier overal en altijd toegang geven tot ons veilsysteem,” aldus Gijsbert Spek, directeur van het Scheveningse Pefa.

Pefa.com is in 2008 opgericht en heeft de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt.
In 2013 verhandelde pefa.com 62,4 miljoen kilo vis tegen een waarde van 196 miljoen euro. Dat geschiedde via  525.000 transacties. Zo’n 44 procent van de transacties vindt op afstand plaats – dus vanachter de computer op kantoor – en 66 procent gebeurt in de zgn. mijnzaal van de aangesloten visafslagen.

De veilingklok-app is te verkrijgen in de Apple-store en is geschikt voor iPhone en iPad. Om op het netwerk van Pefa aankopen te kunnen doen, is registratie verplicht.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen:

Bureau van Sintnicolaas, Tilly Sintnicolaas, tel. 070 -385 18 02, tilly@bureausintnicolaas.nl
Beeldmateriaal is hier te downloaden.

Kan je programmeren? Join our team!

De koffie staat klaar ;)

PartijReg

Nieuwe referenties

Roland Musical Instruments